پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150368
پيام مهم ايران به مسکو
تاریخ انتشار : 1393/11/11 08:29:03
نمایش : 1275
يک وبگاه تحليلي روسي نوشت: ايران با پيام خود و انتخاب فرستاده‌اش به مسکو اين علامت را مي‌دهد که از مذاکرات با آمريکا نفعي عايدش نمي‌شود و همچنين در شراکت راهبردي با روسيه باقي خواهد ماند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، وبگاه خبري روسي «ايران رو» که به بررسي آخرين تحولات ايران و روسيه در جهان مي‌پردازد، طي گزارشي به سفر اخير «دکتر علي اکبر ولايتي» به روسيه اشاره کرده و نوشت:« تهران با انتخاب فرستاده‌اش به مسکو علامت مي‌دهد که از مذاکره با آمريکا نفعي نخواهد برد.»

در بخشي از اين گزارش با اشاره به دليل انتخاب دکتر ولايتي از سوي ايران براي سفر به مسکو آمده است:ولايتي وزير امور خارجه اسبق ايران، از سياستمداران بانفوذي است که در دفتر رهبر معظم ايران هم اينک فعاليت مي‌کند.

او سياستمداري نيرومند با تفکر کم نظير راهبردي است و سفر به روسيه ثابت مي‌کند رئيس جمهور ايران پيامي فوق العاده مهم و اصولي داشته و بي‌شک محتواي اين پيام با رهبر معظم ايران هماهنگ شده بود.

وبگاه ايران رو در ادامه با اشاره به ترکيب تيم روسي شرکت کننده در ديدار با دکتر ولايتي نوشت: «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه و «آلکساندر نواک» وزير انرژي روسيه در اين ملاقات شرکت کردند. نواک در سال گذشته متخصص واقعي روابط اقتصادي ايران و روسيه تبديل شده بود.

بر اساس گمانه زني‌ها پيام رئيس جمهور ايران به روسيه در برگيرنده ابتکارهاي اين کشور در زمينه توسعه همکاري‌هاي اقتصادي است.

وبگاه ايران رو در جايي ديگر با تاکيد بر سختگيري‌هاي آتي کنگره آمريکا عليه ايران نوشت: توافق هسته‌اي که ايران آن‌را قبول کند، توسط کنگره تاييد نخواهد شد و ايران نيز بر نسخه مورد علاقه شاهين‌ها و متحدانشان در تل‌آويو و رياض مهر تاييد نمي‌زند.

در ادامه اين گزارش با اشاره به پيش‌بيني‌هاي مقام رهبري ايران در بي نتيجه بودن مذاکره با غرب به ويژه آمريکا آمده است: اگر در گذشته برخي سياسيون ايران به معامله با واشنگتن اميدوار بودند، اکنون در پي تصميم کنگره آمريکا، بي اساس و شکننده بودن خيال‌هاي واهي اصلاح طلبان ايران روشن گرديده است.

آمريکا به عنوان «شريک» به ايران نيازي ندارد پس اين کشور در مسير «شراکت» به هيچ گذشتي تن نمي‌دهد. در حقيقت صحت موضع گيري اصول‌گرايان ايران و شخص رهبري اين کشور که با شک و ترديد زيادي به تلاش‌هاي روحاني و محمد جواد ظريف، رييس جمهور و وزير امور خارجه مبني بر بهبود بخشيدن روابط با غرب مي نگريستند، بار ديگر به اثبات رسيده است.

به نوشته اين وبگاه خبري، فقط ۲ کشور روسيه و چين هستند که شراکت با آن‌ها به ايران اين امکان را مي‌دهد به طور کامل سياست مستقلش را دنبال کند .

وبگاه تحليلي ايران رو در خاتمه و در نتيجه‌گيري نوشت: جنبه سياسي ملاقات علي اکبر ولايتي با رئيس جمهور روسيه از همه مهمتر است. ايران با پيام خود و با انتخاب فرستاده‌اش به مسکو علامت مي‌دهد از مذاکرات با آمريکا نفعي عايدش نمي‌شود و همچنين در شراکت راهبردي با روسيه تاکيد مي‌کند.تهران امتيازات جدي اقتصادي را به عنوان ضمانت اين انتخاب ارائه مي دهد و مسکو نيز از سوي ديگر دوباره فرصتي براي پيشرفت در محور سياست شرقي‌اش به دست مي‌آورد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html